Poradniki
Budowanie marki

Stwórz angażującą historię założyciela

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego historie założycieli firm, z którymi można się utożsamić mają ciekawą historię?

To nie przypadek. 

„Historia założyciela” to porywająca narracja, która przybliża początki działalności i pomaga budować głęboką lojalność wobec marki wśród użytkowników firmy.

Jeśli rozwijasz markę osobistą lub jednoosobowy biznes, stworzenie własnej historii może znacząco wzmocnić więź z Twoją publicznością. 

Kiedy mówię „stworzenie” historii, nie mam na myśli „wymyślania historii”.

Ważne jest, by nie wymyślać historii, ale opowiedzieć ją autentycznie w sposób, który zainspiruje Twoich odbiorców. 

Oto 7 prostych kroków, które zastosowałem do stworzenia swojej (autentycznej) narracji:

Krok 1: Przeszkoda

Na początku kluczowe jest, aby Twoi odbiorcy mogli się utożsamić z opowiadaną historią. 

Niezależnie od tego, czy masz inną pracę, różnorodne doświadczenia zawodowe, czy pochodzisz z innego kraju, jedna rzecz łączy nas wszystkich: pokonywanie przeszkód. 

Każdy z nas doświadczył momentu, w którym musiał stawić czoła wyzwaniu i je przezwyciężyć.

Mój przykład :

W wieku 23 lat rozpocząłem swoją przygodę z przedsiębiorczością, ucząc się od podstaw projektowania stron internetowych i strategii pozyskiwania klientów oferując swoje usługi w świecie pełnym doświadczonych konkurentów.

Krok 2: Walki wewnętrzne

Walka wewnętrzna odnosi się do emocji, które odczuwamy w obliczu przeszkód napotkanych w pierwszym kroku. Ból emocjonalny często manifestuje się poprzez uczucia takie jak strach, niepewność czy lęk.

Mój przykład:

Jako początkujący freelancer, martwiłem się, czy kiedykolwiek będę w stanie przekształcić swoje umiejętności w dobrze prosperujący biznes. Czułem się przytłoczony ilością wiedzy, którą musiałem przyswoić.

Krok 3: Walki zewnętrzne

Zewnętrzne zmagania można zazwyczaj zobaczyć lub usłyszeć. Nadmiernie obciążone konto bankowe, konkurencja w branży, utrata pracy, trudna sytuacja życiowa, itp.

Mój przykład:

Mnóstwo małych startupów oraz duże korporacje walczyły o uwagę, a ja musiałem konkurować o najbardziej wartościowych klientów, choć byłem jednym z wielu freelancerów oferujących podobne usługi.

Krok 4: Wydarzenie zmiany

Wydarzenie zmiany to kluczowa decyzja, która stanowi punkt przełomowy, umożliwiając Ci przejście od zmagania do nowo odkrytej transformacji.

Mój przykład:

Po kilku latach działalności współpracowałem z różnorodnymi klientami, od jednoosobowych startupów, przez lokalne przedsiębiorstwa, aż po dużą organizację związaną z firmami z listy Fortune 100.

Choć biznes rozwijał się pomyślnie, zdałem sobie sprawę, że pierwotny cel założenia własnej firmy — wolność, elastyczność i twórcze spełnienie — zaczął się rozmywać w natłoku pracy. Dlatego po wielu latach w biznesie wymieniając jedynie swój czas na pieniądze, postanowiłem ograniczyć liczbę projektów.

Skupiłem się na dzieleniu wiedzą w zakresie strategii budowania marki i szczupłych, dochodowych, jednoosobowych biznesów internetowych, co doprowadziło do powstania marki doradczej Cyfrowego Przedsiębiorcy.

Krok 5: Iskra

Iskra to ten magiczny moment, w którym uświadamiasz sobie, że wszystko ma się zmienić. To chwila, w której uczucie całkowitego rozłączenia przeradza się w poczucie odświeżenia i nowej energii.

Mój przykład:

Prawdziwą iskrą była chwila, gdy pierwszy raz udało mi się przekształcić moje cyfrowe produkty w stabilne źródło dochodów. Odkryłem, że mogę dzielić się wiedzą z innymi i pomagać im tworzyć własny biznes w internecie jednocześnie odzyskując więcej czasu na pasje i spędzanie wartościowych chwil z rodziną.

Krok 6: Przewodnik

Przewodnik to osoba, która wzmacnia Cię i pomaga dostrzec Twój prawdziwy potencjał. Dzięki jej wsparciu jesteś w stanie odnaleźć właściwy kierunek i rozwijać swoje możliwości.

Mój przykład:

Ważnymi przewodnikami na mojej drodze było dwóch mentorów, którzy nauczyli mnie, jak produktywniej zarządzać biznesem internetowym i jak poprawnie tworzyć strategie pozyskiwania klientów, skoncentrowane na budowaniu społeczności wokół marki.

Krok 7: Wynik

Wynik jest dalszym ciągiem historii, który prowadzi do jeszcze większych osiągnięć i kształtuje Twoją obecną sytuację.

Mój przykład:

Prowadzę teraz własną firmę doradczą ucząc soloprzedsiębiorców, freelancerów i twórców, jak tworzyć systemy generowania klientów i umawiać od 10 do 20 sesji odkrywczych każdego miesiąca — bez wydawania ani grosza na płatne reklamy.

Łączenie kroków w celu opowiedzenia historii

Łączenie 7 kroków do tworzenia opowieści to potężne narzędzie, które pozwoli ci odpowiedzieć na pytanie „opowiedz nam swoją historię” w każdym kontekście - od podcastów po wystąpienia publiczne.

Wnioski

  1. Opowiadanie wciągającej historii nie jest zarezerwowane wyłącznie dla założycieli dużych startupów.
  2. Każdy, kogo historię podziwiasz, sam ją stworzył.
  3. Gdy jesteś szczery wobec publiczności, pozwalasz jej zobaczyć cię w bardzo przejrzystym i ludzkim świetle.

Mam nadzieję, że to było pomocne.

Dziękuję za przeczytanie.

Wyjdź i zacznij budować swoją lepszą historię już dziś.

Udostępnij ten poradnik
Rozwój i monetyzacja

jak mogę ci pomóc?

Dostarczam cenne zasoby i spostrzeżenia, które wspierają soloprzedsiębiorców, freelancerów i twórców w wykorzystywaniu ich pełnego potencjału.
Bezpłatny poradnik
Uruchom, Rozwijaj, Monetyzuj
Odbierz dostęp do praktycznego poradnika wzrostu, w którym uczę soloprzedsiębiorców, freelancerów i twórców jak monetyzować wiedzę korzystając ze strategii nowoczesnego marketingu.
Dawka świeżej inspiracji
Pomysł na rozwój Twojego biznesu
Sprawdzona strategia marketingowa
Wczesny dostęp
Biblioteka Cyfrowego Przedsiębiorcy
Odblokuj dostęp do ponad 5000+ promptów GPT, listy zalecanych narzędzi biznesowych oraz procesów i strategii marketingowych zaprojektowanych w celu rozwoju i monetyzacji Twojego internetowego biznesu.
Baza ponad 5000+ promptów GPT
Praktyczne procesy biznesowe
Aktualizacje na całe życie
Coaching
Pracuj ze mną 1:1
Jeśli chcesz pracować ze mną 1:1, aby znaleźć swoją niszę, zwiększyć grono odbiorców i przyspieszyć swoje dochody, zarezerwuj bezpłatną sesję odkrywczą i porozmawiajmy o twoich celach.
Osobista rozmowa 1:1
Audyt dotychczasowych działań
Praktyczne wskazówki biznesowe

Subskrybuj, aby
ZWIĘKSZYĆ SWój wpływ

W każdą sobotę rano otrzymasz jedną praktyczną wskazówkę dotyczącą zwiększania liczby odbiorców i przychodów dla Twojego jednoosobowego biznesu w internecie.

Zero spamu. 100% prywatności zgodnie z moją polityką newslettera.