Poradniki
Monetyzacja online

Uniwersalny stos technologiczny dla biznesu online w 2025

Dziś pokażę Ci, jak zbudować podstawowy stos technologiczny, który stworzy solidny fundament dla stabilnego i skalowalnego biznesu internetowego.

W świecie przytłaczającego szumu technologicznego i ogromnej konkurencji przedstawię Ci zestaw 6 narzędzi, dzięki którym Twoja firma szybko rozpocznie działalność i będzie gotowa pozyskać pierwszych klientów.

Łącząc te technologie ze sobą, zwiększysz skuteczność sprzedaży i zautomatyzujesz większość działań marketingowo-sprzedażowych, co znacząco poprawi Twoją efektywność jako przedsiębiorcy.

Dlaczego większość ludzi ponosi porażkę

Problem polega na tym, że większość porad w internecie skupia się na tworzeniu strony za pomocą przestarzałego kombajnu, jakim jest WordPress. Wymaga on wiedzy o hostingu, instalacji motywów, wtyczek i innych optymalizacjach, których nauka może zająć tygodnie, jeśli nie miesiące zmarnowanego czasu.

Po tym, jak pomogłem wielu firmom wdrożyć technologię no-code niewymagającą umiejętności programowania, zdałem sobie sprawę, że opracowany przeze mnie proces może pomóc każdej branży, która chce monetyzować swoją działalność w internecie.

Przyszłość leży w niestandardowym rozwoju.

Komplikowanie technologii spowalnia Twój postęp

W tym poradniku nie znajdziesz modnych sztuczek tworzenia stron za pomocą AI ani innych chwilowych trendów. Zamiast tego przedstawię sprawdzone rozwiązania technologiczne, które pozwolą Ci zbudować w pełni funkcjonalny, zautomatyzowany biznes gotowy do pozyskiwania użytkowników i generowania sprzedaży.

Wszystko czego potrzebujesz to:

  • Strona internetowa
  • System zarządzania zgodami na pliki cookies
  • System e-mail marketingu
  • System CRM
  • System płatności
  • Automatyzacja biznesowa

Oto szczegółowy plan działania, który przy minimalnych nakładach czasu i pieniędzy pomoże Ci zbudować własny, gotowy biznes internetowy.

Zanurzmy się w nim.

Krok 1. Strona internetowa: Webflow

Webflow to najlepsza alternatywa dla złożonego i ciężkiego kombajnu jakim jest WordPress.

Oferuje najbardziej elastyczny edytor na rynku, wykorzystywany przez miliony użytkowników i profesjonalistów z czołowych agencji na świecie.

Dlaczego Webflow zyskał taką popularność?

  • Zero kodowania
  • Bezpłatne biblioteki komponentów
  • Nieograniczone możliwości dostosowania

Stworzenie własnej strony internetowej zajmie Ci znacznie mniej czasu niż nauka WordPressa i samodzielna obsługa hostingu.

Wykonanie strony na Webflow w 60 sekund

Mówiąc, że stworzenie strony internetowej jest szybsze zamierzam to udowodnić.

Mała uwaga: Choć wykonanie techniczne nie jest już tak czasochłonne jak dawniej, przygotowanie strategii i właściwej treści pozostaje największym wyzwaniem. Wyjaśniłem to w artykule o tym, dlaczego sama strona internetowa nie uczyni Cię bogatym.

Ogromna biblioteka komponentów i gotowych szablonów

Webflow oferuje rozbudowaną bibliotekę gotowych szablonów, które możesz bezpłatnie wykorzystać w swojej witrynie.

Bezpłatna biblioteka szablonów Webflow z setkami komponentów

Dodatkowo społeczność twórców dzieli się swoimi projektami i udostępnia je innym użytkownikom w formie gotowych komponentów. Możesz je bezpłatnie wykorzystać oraz dostosować do własnego projektu i identyfikacji wizualnej marki.

Bliblioteka społeczności Webflow dla komponentów "Grid Post"

Jeśli wolisz gotową stronę internetową, w której zmienisz tylko treści i zdjęcia, możesz wybrać płatny szablon z bogatej oferty.

Płatne szablony dla różnych branż od twórców Webflow

W ramach subskrypcji za 18$ otrzymujesz wbudowany hosting, który obsłuży nieograniczoną liczbę odwiedzających miesięcznie, ładując Twoją stronę w ułamku sekundy.

Najlepsza część?

To jedyny koszt całej technologii w Twoim biznesie.

Cała reszta, o której za chwilę się dowiesz, jest dostępna za darmo w ramach podstawowych planów, które w zupełności wystarczą do czasu, aż nie rozwiniesz swojego biznesu do większych rozmiarów.

Krok 2. System zarządzania zgodami na pliki cookies: Cookiebot

Każda strona internetowa według obecnych standardów RODO musi posiadać system zarządzania zgodami na pliki cookies.

Nawet jeśli nie prowadzisz działań reklamowych i nie zbierasz danych użytkowników za pomocą pikseli reklamowych, już samo posiadanie Google Analytics 4 do analityki strony internetowej wymaga użycia plików cookies i zgody użytkownika.

W rezultacie kilku głównych graczy rynkowych, takich jak Usercentrics, korzysta z wymogów prawnych do zarabiania kroci od tysięcy właścicieli stron internetowych, oferując instalację swoich narzędzi.

Czym jest system zarządzania zgodami Cookiebot (od Usercentrics)

Cookiebot to prosty skrypt blokujący wszystkie pliki cookies do momentu wyrażenia zgody przez użytkownika.

Plan bezpłatny pozwala obsłużyć do 50 podstron witryny, ale nie umożliwia personalizacji kolorystyki przycisków zgody. Jeśli chcesz dopasować wygląd banera do swojej marki, najtańszy plan kosztuje 30 zł miesięcznie.

Baner zarządzania zgodami plikami cookies od Cookiebot

Jeśli użytkownik odrzuci zgodę, nie uruchomią się żadne tagi śledzenia – działać będą jedynie niezbędne pliki cookies pierwszego poziomu.

Webflow przygotowało specjalne miejsce do wklejenia niestandardowego kodu, który będzie wyświetlany w całej witrynie.

Miejsce na niestandardowy kod Cookiebot w Webflow

Możesz więc bez obaw samodzielnie przeprowadzić konfigurację i wkleić prosty nistandardowy kod Cookiebot, który zabezpieczy cię przed prawnymi konsekwencjami zbierania danych zgodnie z RODO.

Rekomendowaną metodą instalacji tego kodu jest Google Tag Manager, jednak to temat na osobny artykuł. Analityka stanowi kluczowy element biznesu, ale wymaga podstawowej wiedzy technicznej i działającej strony internetowej.

Krok 3. System e-mail marketingu: Brevo

Podstawowym celem każdej strony internetowej jest konwersja użytkowników.

Najlepszym pierwszym krokiem w nawiązaniu kontaktu z potencjalnymi klientami jest pozyskanie ich adresów e-mail. Dzięki temu możesz później komunikować się z nimi całkowicie bezpłatnie.

Jeśli przyjrzysz się mojej witrynie, zobaczysz zachęty do pozostawienia adresu e-mail praktycznie na każdym kroku.

Nie zależy mi na sprzedaży podczas pierwszego kontaktu. Skupiam się na pozyskaniu kontaktu, aby rozpocząć budowanie relacji, która w dłuższym okresie czasu jest znacznie bardziej wartościowa.

Formularze zapisu do newslettera Cyfrowego Przedsiębiorcy

Twoja strona internetowa powinna być zintegrowana z systemem e-mail marketingu. Najlepiej takim, który nie wymaga comiesięcznej opłaty.

Na początku działalności warto ograniczać stałe koszty, dopóki firma nie zacznie generować przychodów.

Polecam Brevo, który oferuje bezpłatny plan oraz możliwość zakupu pakietów e-maili. Możesz na przykład jednorazowo kupić 5000 e-maili bez limitu użytkowników za około 120 zł, a pakiet będzie dostępny bezterminowo.

Limit wykorzystanych wiadomości i cena paczki 5000 wiadomości

To świetne rozwiązanie dla osób, które planują prowadzić cotygodniowy newsletter i dopiero budują swoją listę mailingową. Dodatkowo doskonale integruje się z Webflow i systemem CRM, który omówimy za chwilę

Krok 4. System CRM: HubSpot

Internet to bardzo rozproszone i chaotyczne środowisko. System CRM służy do tego, aby nad tym chaosem zapanować na tyle, ile to możliwe.

Darmowy plan HubSpot daje Ci możliwość przechowywania aż 1 miliona rekordów w systemie CRM. Dodatkowo świetnie synchronizuje się dwukierunkowo z Brevo, o którym dowiedziałeś się przed chwilą.

Widok rekordu w CRM HubSpot

Niestety darmowy plan HubSpot ani płatna wersja za 20$ (która oferuje dodatkowe funkcjonalności) nie zapewniają automatyzacji e-maili na wystarczającym poziomie.

Jest ona dostępna dopiero w planie od 90$.

Mimo że uwielbiam cały ekosystem HubSpot, wolę wydelegować automatyzację e-maili do tańszego rozwiązania, jakim jest Brevo, jednocześnie korzystając ze wszystkich innych funkcji, które oferuje HubSpot.

W ramach systemu CRM HubSpot możesz:

  • Przechowywać wszystkie dane o kliencie:
    • dane osobowe
    • dane kontaktowe
    • zakupione produkty/usługi
    • kwoty transakcji
    • linki do profili społecznościowych
    • wejścia na poszczególne podstrony Twojej witryny
  • Planować spotkania z klientami przez wbudowany kalendarz online
  • Korzystać ze skrzynki e-mail powiązanej z Twoją domeną
  • Uruchomić czat na żywo na Twojej stronie internetowej
  • Prowadzić kampanie reklamowe na platformach Google, Meta i LinkedIn

Te funkcjonalności pozwolą Ci skutecznie zapanować nad chaosem informacji w internecie i trzymać wszystkie dane o użytkownikach w jednym scentralizowanym miejscu.

Dedykowany kalendarz do umawiania spotkań

Krok 5: System płatności: Stripe

Monetyzacja to najprzyjemniejszy moment.

Kulimnacyjny efekt naszych działań i dobrze przygotowanego systemu, któremu klient zaufał na tyle, by wyciągnąć swoją kartę kredytową.

Na rynku dostępnych jest wiele bramek płatności, takich jak PayU, Tpay czy DotPay.

Ja jednak proponuję Ci najbardziej elastyczny system płatności: Stripe

Płatność w dedykowanym koszyku Stripe

Koszyk płatności jest świetnie zaprojektowany i intuicyjny.

W przeciwieństwie do polskich operatorów, nie musisz przechodzić długotrwałych weryfikacji.

Stripe obsługuje nie tylko płatności kartą, ale także BLIK i Przelewy24.

Korzystają z niego największe firmy, takie jak X (Twitter) i inni giganci technologiczni.

Koszyk płatności Stripe za subskrypcję X (Twitter)

Najlepsza część?

Jest zupełnie za darmo.

Nie płacisz żadnej opłaty aktywacyjnej (dla porównania: Tpay wymaga 199 zł).

Płacisz jedynie niewielką prowizję od każdej transakcji, czyli standardowo jak u innych operatorów.

Co więcej, Stripe świetnie integruje się z systemem CRM i systemem e-mail marketingu za pomocą automatyzacji biznesowej, którą za chwilę poznasz.

Krok 6: Automatyzacja biznesowa: Make

Zwieńczeniem naszych wysiłków jest połączenie wszystkich przygotowanych elementów w jedną zautomatyzowaną całość. Armia robotów będzie od tej pory pracować na Twój sukces przez całą dobę.

Z pomocą przychodzi tu bezpłatne narzędzie Make (największy konkurent dla Zapier).

Make to narzędzie do automatyzacji procesów biznesowych, które pozwala łączyć różne aplikacje i usługi w jeden zautomatyzowany przepływ pracy, eliminując konieczność ręcznego wykonywania powtarzalnych zadań.

Bezpłatny plan umożliwia uruchomienie 2 scenariuszy, obsługujących do 1000 zadań.

To w zupełności wystarczy do wdrożenia dwóch najważniejszych procesów, które warto zautomatyzować w każdym biznesie.

Proces 1: Automatyzacja e-mail marketingu

W moim pierwszym przepływie pracy używam tzw. Webhooka połączonego z Webflow do przechwytywania adresu e-mail, gdy użytkownik:

a) Zapisze się na cotygodniowy newsletter
b) Pobierze bezpłatny poradnik

Automatyzacja w Make dla subskrybentów

W Brevo przygotowałem specjalną automatyzację wiadomości, która wysyła użytkownikowi link z dostępem do poradnika lub wita nowego subskrybenta.

Router służy tutaj do rozróżnienia, którą wiadomość wysłać, na podstawie formularza w Webflow wypełnionego przez subskrybenta.

Sekwencje automatycznych wiadomości w Brevo

Proces 2: Automatyzacja płatności

W moim drugim przepływie pracy stworzyłem automatyzację dla płatności w Stripe.

Automatyzacja w Make dla płatności Stripe połączona z Brevo i CRM HubSpot

Router odpowiada tu za rozróżnienie rodzaju płatności dokonanej przez użytkownika:

a) Płatność za coaching
b) Płatność za dostęp do biblioteki

Następnie wysyłana jest konkretna automatyczna wiadomość przez Brevo, po czym wszystkie dane płatności oraz adres e-mail są przekazywane do systemu CRM HubSpot.

W ten sposób otrzymujemy spójny zintegrowany system składający się z dokładnie 6 technologii, z których jedyny stały koszt to 18$ miesięcznie za Webflow.

Podsumowując

To sprawdzony stos technologiczny, który możesz bez obaw wdrożyć w każdym projekcie biznesowym.

Eksperymentuj z nowymi pomysłami i rozwijaj się w technologiach no-code.

Dziękuję za przeczytanie.

Udostępnij ten poradnik
Rozwój i monetyzacja

jak mogę ci pomóc?

Dostarczam cenne zasoby i spostrzeżenia, które wspierają soloprzedsiębiorców, freelancerów i twórców w wykorzystywaniu ich pełnego potencjału.
Bezpłatny poradnik
Uruchom, Rozwijaj, Monetyzuj
Odbierz dostęp do praktycznego poradnika wzrostu, w którym uczę soloprzedsiębiorców, freelancerów i twórców jak monetyzować wiedzę korzystając ze strategii nowoczesnego marketingu.
Dawka świeżej inspiracji
Pomysł na rozwój Twojego biznesu
Sprawdzona strategia marketingowa
Wczesny dostęp
Biblioteka Cyfrowego Przedsiębiorcy
Odblokuj dostęp do ponad 5000+ promptów GPT, listy zalecanych narzędzi biznesowych oraz procesów i strategii marketingowych zaprojektowanych w celu rozwoju i monetyzacji Twojego internetowego biznesu.
Baza ponad 5000+ promptów GPT
Praktyczne procesy biznesowe
Aktualizacje na całe życie
Coaching
Pracuj ze mną 1:1
Jeśli chcesz pracować ze mną 1:1, aby znaleźć swoją niszę, zwiększyć grono odbiorców i przyspieszyć swoje dochody, zarezerwuj bezpłatną sesję odkrywczą i porozmawiajmy o twoich celach.
Osobista rozmowa 1:1
Audyt dotychczasowych działań
Praktyczne wskazówki biznesowe

Subskrybuj, aby
ZWIĘKSZYĆ SWój wpływ

W każdą sobotę rano otrzymasz jedną praktyczną wskazówkę dotyczącą zwiększania liczby odbiorców i przychodów dla Twojego jednoosobowego biznesu w internecie.

Zero spamu. 100% prywatności zgodnie z moją polityką newslettera.