Dziś pokażę Ci, jak zbudować podstawowy stos technologiczny, który stworzy solidny fundament dla stabilnego i skalowalnego biznesu internetowego.
W świecie przytłaczającego szumu technologicznego i ogromnej konkurencji przedstawię Ci zestaw 6 narzędzi, dzięki którym Twoja firma szybko rozpocznie działalność i będzie gotowa pozyskać pierwszych klientów.
Łącząc te technologie ze sobą, zwiększysz skuteczność sprzedaży i zautomatyzujesz większość działań marketingowo-sprzedażowych, co znacząco poprawi Twoją efektywność jako przedsiębiorcy.
Problem polega na tym, że większość porad w internecie skupia się na tworzeniu strony za pomocą przestarzałego kombajnu, jakim jest WordPress. Wymaga on wiedzy o hostingu, instalacji motywów, wtyczek i innych optymalizacjach, których nauka może zająć tygodnie, jeśli nie miesiące zmarnowanego czasu.
Po tym, jak pomogłem wielu firmom wdrożyć technologię no-code niewymagającą umiejętności programowania, zdałem sobie sprawę, że opracowany przeze mnie proces może pomóc każdej branży, która chce monetyzować swoją działalność w internecie.
Przyszłość leży w niestandardowym rozwoju.
W tym poradniku nie znajdziesz modnych sztuczek tworzenia stron za pomocą AI ani innych chwilowych trendów. Zamiast tego przedstawię sprawdzone rozwiązania technologiczne, które pozwolą Ci zbudować w pełni funkcjonalny, zautomatyzowany biznes gotowy do pozyskiwania użytkowników i generowania sprzedaży.
Wszystko czego potrzebujesz to:
Oto szczegółowy plan działania, który przy minimalnych nakładach czasu i pieniędzy pomoże Ci zbudować własny, gotowy biznes internetowy.
Zanurzmy się w nim.
Webflow to najlepsza alternatywa dla złożonego i ciężkiego kombajnu jakim jest WordPress.
Oferuje najbardziej elastyczny edytor na rynku, wykorzystywany przez miliony użytkowników i profesjonalistów z czołowych agencji na świecie.
Dlaczego Webflow zyskał taką popularność?
Stworzenie własnej strony internetowej zajmie Ci znacznie mniej czasu niż nauka WordPressa i samodzielna obsługa hostingu.
Mówiąc, że stworzenie strony internetowej jest szybsze zamierzam to udowodnić.
Mała uwaga: Choć wykonanie techniczne nie jest już tak czasochłonne jak dawniej, przygotowanie strategii i właściwej treści pozostaje największym wyzwaniem. Wyjaśniłem to w artykule o tym, dlaczego sama strona internetowa nie uczyni Cię bogatym.
Webflow oferuje rozbudowaną bibliotekę gotowych szablonów, które możesz bezpłatnie wykorzystać w swojej witrynie.
Dodatkowo społeczność twórców dzieli się swoimi projektami i udostępnia je innym użytkownikom w formie gotowych komponentów. Możesz je bezpłatnie wykorzystać oraz dostosować do własnego projektu i identyfikacji wizualnej marki.
Jeśli wolisz gotową stronę internetową, w której zmienisz tylko treści i zdjęcia, możesz wybrać płatny szablon z bogatej oferty.
W ramach subskrypcji za 18$ otrzymujesz wbudowany hosting, który obsłuży nieograniczoną liczbę odwiedzających miesięcznie, ładując Twoją stronę w ułamku sekundy.
Najlepsza część?
To jedyny koszt całej technologii w Twoim biznesie.
Cała reszta, o której za chwilę się dowiesz, jest dostępna za darmo w ramach podstawowych planów, które w zupełności wystarczą do czasu, aż nie rozwiniesz swojego biznesu do większych rozmiarów.
Każda strona internetowa według obecnych standardów RODO musi posiadać system zarządzania zgodami na pliki cookies.
Nawet jeśli nie prowadzisz działań reklamowych i nie zbierasz danych użytkowników za pomocą pikseli reklamowych, już samo posiadanie Google Analytics 4 do analityki strony internetowej wymaga użycia plików cookies i zgody użytkownika.
W rezultacie kilku głównych graczy rynkowych, takich jak Usercentrics, korzysta z wymogów prawnych do zarabiania kroci od tysięcy właścicieli stron internetowych, oferując instalację swoich narzędzi.
Cookiebot to prosty skrypt blokujący wszystkie pliki cookies do momentu wyrażenia zgody przez użytkownika.
Plan bezpłatny pozwala obsłużyć do 50 podstron witryny, ale nie umożliwia personalizacji kolorystyki przycisków zgody. Jeśli chcesz dopasować wygląd banera do swojej marki, najtańszy plan kosztuje 30 zł miesięcznie.
Jeśli użytkownik odrzuci zgodę, nie uruchomią się żadne tagi śledzenia – działać będą jedynie niezbędne pliki cookies pierwszego poziomu.
Webflow przygotowało specjalne miejsce do wklejenia niestandardowego kodu, który będzie wyświetlany w całej witrynie.
Możesz więc bez obaw samodzielnie przeprowadzić konfigurację i wkleić prosty nistandardowy kod Cookiebot, który zabezpieczy cię przed prawnymi konsekwencjami zbierania danych zgodnie z RODO.
Rekomendowaną metodą instalacji tego kodu jest Google Tag Manager, jednak to temat na osobny artykuł. Analityka stanowi kluczowy element biznesu, ale wymaga podstawowej wiedzy technicznej i działającej strony internetowej.
Podstawowym celem każdej strony internetowej jest konwersja użytkowników.
Najlepszym pierwszym krokiem w nawiązaniu kontaktu z potencjalnymi klientami jest pozyskanie ich adresów e-mail. Dzięki temu możesz później komunikować się z nimi całkowicie bezpłatnie.
Jeśli przyjrzysz się mojej witrynie, zobaczysz zachęty do pozostawienia adresu e-mail praktycznie na każdym kroku.
Nie zależy mi na sprzedaży podczas pierwszego kontaktu. Skupiam się na pozyskaniu kontaktu, aby rozpocząć budowanie relacji, która w dłuższym okresie czasu jest znacznie bardziej wartościowa.
Twoja strona internetowa powinna być zintegrowana z systemem e-mail marketingu. Najlepiej takim, który nie wymaga comiesięcznej opłaty.
Na początku działalności warto ograniczać stałe koszty, dopóki firma nie zacznie generować przychodów.
Polecam Brevo, który oferuje bezpłatny plan oraz możliwość zakupu pakietów e-maili. Możesz na przykład jednorazowo kupić 5000 e-maili bez limitu użytkowników za około 120 zł, a pakiet będzie dostępny bezterminowo.
To świetne rozwiązanie dla osób, które planują prowadzić cotygodniowy newsletter i dopiero budują swoją listę mailingową. Dodatkowo doskonale integruje się z Webflow i systemem CRM, który omówimy za chwilę
Internet to bardzo rozproszone i chaotyczne środowisko. System CRM służy do tego, aby nad tym chaosem zapanować na tyle, ile to możliwe.
Darmowy plan HubSpot daje Ci możliwość przechowywania aż 1 miliona rekordów w systemie CRM. Dodatkowo świetnie synchronizuje się dwukierunkowo z Brevo, o którym dowiedziałeś się przed chwilą.
Niestety darmowy plan HubSpot ani płatna wersja za 20$ (która oferuje dodatkowe funkcjonalności) nie zapewniają automatyzacji e-maili na wystarczającym poziomie.
Jest ona dostępna dopiero w planie od 90$.
Mimo że uwielbiam cały ekosystem HubSpot, wolę wydelegować automatyzację e-maili do tańszego rozwiązania, jakim jest Brevo, jednocześnie korzystając ze wszystkich innych funkcji, które oferuje HubSpot.
Te funkcjonalności pozwolą Ci skutecznie zapanować nad chaosem informacji w internecie i trzymać wszystkie dane o użytkownikach w jednym scentralizowanym miejscu.
Monetyzacja to najprzyjemniejszy moment.
Kulimnacyjny efekt naszych działań i dobrze przygotowanego systemu, któremu klient zaufał na tyle, by wyciągnąć swoją kartę kredytową.
Na rynku dostępnych jest wiele bramek płatności, takich jak PayU, Tpay czy DotPay.
Ja jednak proponuję Ci najbardziej elastyczny system płatności: Stripe
Koszyk płatności jest świetnie zaprojektowany i intuicyjny.
W przeciwieństwie do polskich operatorów, nie musisz przechodzić długotrwałych weryfikacji.
Stripe obsługuje nie tylko płatności kartą, ale także BLIK i Przelewy24.
Korzystają z niego największe firmy, takie jak X (Twitter) i inni giganci technologiczni.
Najlepsza część?
Jest zupełnie za darmo.
Nie płacisz żadnej opłaty aktywacyjnej (dla porównania: Tpay wymaga 199 zł).
Płacisz jedynie niewielką prowizję od każdej transakcji, czyli standardowo jak u innych operatorów.
Co więcej, Stripe świetnie integruje się z systemem CRM i systemem e-mail marketingu za pomocą automatyzacji biznesowej, którą za chwilę poznasz.
Zwieńczeniem naszych wysiłków jest połączenie wszystkich przygotowanych elementów w jedną zautomatyzowaną całość. Armia robotów będzie od tej pory pracować na Twój sukces przez całą dobę.
Z pomocą przychodzi tu bezpłatne narzędzie Make (największy konkurent dla Zapier).
Make to narzędzie do automatyzacji procesów biznesowych, które pozwala łączyć różne aplikacje i usługi w jeden zautomatyzowany przepływ pracy, eliminując konieczność ręcznego wykonywania powtarzalnych zadań.
Bezpłatny plan umożliwia uruchomienie 2 scenariuszy, obsługujących do 1000 zadań.
To w zupełności wystarczy do wdrożenia dwóch najważniejszych procesów, które warto zautomatyzować w każdym biznesie.
W moim pierwszym przepływie pracy używam tzw. Webhooka połączonego z Webflow do przechwytywania adresu e-mail, gdy użytkownik:
a) Zapisze się na cotygodniowy newsletter
b) Pobierze bezpłatny poradnik
W Brevo przygotowałem specjalną automatyzację wiadomości, która wysyła użytkownikowi link z dostępem do poradnika lub wita nowego subskrybenta.
Router służy tutaj do rozróżnienia, którą wiadomość wysłać, na podstawie formularza w Webflow wypełnionego przez subskrybenta.
W moim drugim przepływie pracy stworzyłem automatyzację dla płatności w Stripe.
Router odpowiada tu za rozróżnienie rodzaju płatności dokonanej przez użytkownika:
a) Płatność za coaching
b) Płatność za dostęp do biblioteki
Następnie wysyłana jest konkretna automatyczna wiadomość przez Brevo, po czym wszystkie dane płatności oraz adres e-mail są przekazywane do systemu CRM HubSpot.
W ten sposób otrzymujemy spójny zintegrowany system składający się z dokładnie 6 technologii, z których jedyny stały koszt to 18$ miesięcznie za Webflow.
To sprawdzony stos technologiczny, który możesz bez obaw wdrożyć w każdym projekcie biznesowym.
Eksperymentuj z nowymi pomysłami i rozwijaj się w technologiach no-code.
Dziękuję za przeczytanie.